}

Dapatkan bayaran untuk memendekkan Pautan Anda

Jika anda tidak biasa dengan link shorten, ia adalah satu proses yang membuat perkongsian laman web lebih mudah untuk laman web seperti Facebook dan Twitter dengan membuat pautan yang lebih pendek.



Perkhidmatan memendekkan link Adf.ly akan membayar untuk pelawat ke pautan yang anda pendekkan dengan perkhidmatan mereka.Apa yang AdFly buat adalah memaparkan iklan mereka kepada pengklik sebelum sampai kepada laman link pautan anda. Anda boleh memilih untuk sama ada menunjukkan kepada mereka iklan yang dirangka, sama ada meletakkan iklan di bahagian atas halaman yang boleh  dilihat. Atau iklan celahan yang akan dilihat sebelum menghantar mereka ke laman yang ditetapkan dan boleh dilangkau selepas kira-kira 5 saat. Celahan membayar lebih, tetapi juga lebih menjengkelkan kepada penonton.


Satu lagi laman web yang menyediakan perkhidmatan yang sama adalah LinkBucks, mereka juga mempunyai pembayaran $5.00. Mereka menyediakan lebih banyak pilihan pautan juga. Mereka mempunyai kedua-dua iklan celahan dan iklan dirangka atas dan juga iklan sebelah dirangka dan pautan loker. Pautan Locker cukup menarik. Mereka memerlukan pengguna untuk mengisi kaji selidik atau melengkapkan tawaran sebelum membenarkan mereka untuk meneruskan perjalanannya. Pautan Locker membayar secara purata $ 1,00 dan juga beberapa membayar sehingga $ 15,00!